انقلاب ما ادامه راه انبیا و اولیا است/ پیوسته جریان حق و باطل در تقابل هستند

متن پیش‌رو، حاصل سخنرانی «حجت الاسلام علی سرلک»؛ استاد حوزه و دانشگاه، کارشناس برنامه‌های متعدد تلویزیونی و مسئول نهاد رهبری در دانشگاه هنر است. این سخنرانی در جمع مردم «مسجد فاطمی» به مناسبت بزرگداشت نهم دی با همکاری شبکه اعزام سخنران و استاد عمّار در تهران برگزار شده است.

 

انقلاب اسلام به رهبری امام خمینی ادامه راه انبیا و اولیا است که ما پشت سر حضرت امام میخواهیم این راه را ادامه دهیم. در این راه خیلی بلاها بر سر ما آورده اند که ما را منصرف کنند. خیلی نقشه کشیده اند که ما لذت حکمت ولی خدا را نچشیم. تمام زورشان را زدند که ما را منحرف نند ولی نتوانستند و نخواهند توانست.

من داستان مفصل فتنه ۸۸ را در یک جمله بگویم. فتنه ۸۸ در یک جمله جمع احقاد بدریه و حنینیه ای بود که در طول این سالها جمع شده بود. دشمن تمام افراد و توان خود در این سالها را جمع کرده بود که نظام و انقلاب را زمین بزند. از وزیر و وکیل و سفیر، همه آمده بودند. نفر اول و دوم  وسوم سفارت ها آمده بودند وسط خیابان کنار اغتشاشگران شعار می دادند. اما نتوانستند کاری کنند.

این نظام و انقلاب راهپیمایی و تجمع زیاد به خودش دیده است، از روزهای مبارزات و پیروزی انقلاب تا زمان جنگ و راهپیمایی ۲۲ بهمن و روز قدس و تشییع شهدا و علما تا به امروز تعداد زیادی از این برنامه ها برگزار شده است. اما نهم دی یک روزی بد که داستانش کامل فرق داشت. قصه نه دی، داستان دو جریان است، داستان احمدی نژاد و موسوی نیست، حتی داستان امام و نتانیاهو هم نیست، داستان ایران و اسرائیل هم نیست، داستان دو جریان حق و باطل است. این دو جریان از ابتدای خلقت تا کنون در هستی وجود داشته و درگیری داشته اند. غالبا هم طرفداران حق کمتر بوده اند ولی همین تعداد کم بودند که در بزنگاه ها ورق تاریخ را برگرداندند. در کربلا یک امام حسین و ۷۲ یار ایشان بودند که تاریخ را متحول کردند. در دفاع مقدس خودمان هم ۲۰۰هزار شهید و تعدادی از عزیزان جانباز و آزاده مسیر تاریخ ایران را متحول کردند. اینها اگر در کربلا هم بودند پای امام حسین می ایستادند.

حالا من نمیخواهم فتنه ۸۸ را مفصل باز کنم، اما به هر حال معلوم است که این حادثه از کجا آب می خورد. معلوم است که کشور از چه زمانی وارد تجملات و اشرافی گری شد و در نهایت همین افراد که سابقه خوبی هم داشتند به جایی رسیند که در سال ۸۸ در طرفی ایستادند که آمریکا دوست داشت و مقابل نظام و رهبری ایستادند. برخی ها البته کلا دنبال دوقطبی سازی هستند؛ بین دولت و قوای دیگر، حتی بین دولت و رهبری. بنده شفاف می گویم، نیروهای انقلابی اصلا دولت را در حدی نمی بینند که یک طرف دعوا با رهبری باشد. اصلا وزن و اندازه دولت در این اندازه ها نیست. هر دولتی هم میخواهد باشد، چه این دولت چه دولتهای قبلی. اینها ۴ سال وزیر و وکیل شده اند و باید کار اجرایی کنند و بروند، اصلا خودشان را در این حد نبینند. برخی چون اندازه شان کوچک است می خواهند با دوقطبی و مقابل رهبری قرار گرفتن خودشان را بزرگ کنند.

ان نظام چهار رکن دارد: امام(ره)، رهبری، قانون اساسی و مردم. همه اینها هم ذیل خدا و معصومین(ع). بقیه افراد اصلا مطرح نیستند. زید و عمرو خودشیرینی نکنند که نظر ما فلان و چنان است. نظرتان هر چه که هست موفق باشید. کار اجرایی تان را بکنید و معضلات جامعه را حل کنید. الان چند روز است تعدادی عکس از گورخوابی و فقر در جامعه منتشر شده است که جای مردن دار. چقدر وقاحت میخواهد که از این مسائل هم برای دوقطبی سازی جامعه و رای جمع کردن استفاده کند. چقدر بی حیایی میخواهد که از زخم دیگری برای خودت پله بسازی و بالا بروی. جوانان عزیز، خط را بشناسید، افراد را هم بشناسید، از هیاهو و جنجال و دوقطبی هم دوری کنید و با چشم باز و با بصیرت به کمک رهبری بیایید و تبیین کنید.

دیدگاه ها

عبارت امنیتی *